3 pontos esküvői forgatókönyv

Több éves rendezvényszervezői tapasztalat alapján megmutatom Neked, hogy készítsd el az esküvőd forgatókönyvét. Nem is gondolnád, hogy milyen sok mindenben megkönnyíti a dolgod mind az előkészületekben, mind az esküvő napján. Ha lesz esküvőszerveződ, nem is szükséges végigolvasnod a bejegyzést, hiszen az esküvőszerveződ nagyon sok feladatot le fog venni vagy már most levesz a válladról.




Lehet, hogy most azon gondolkodsz, hogy minek is forgatókönyv az esküvőre, illetve az előkészületi időszakra, hiszen le van foglalva a helyszín, az időpont az anyakönyvvezetőnél, megvan a menyasszonyi ruhád, megrendeltétek a tortát stb. Csak a legtöbb pár tapasztalat hiányában ott téved, hogy azt hiszik, miután lefoglaltak mindent, kész is a szervezés. Sajnos közel sincs így!

A foglalások a leges-legegyszerűbb kicsiny része a teljes egésznek.


A forgatókönyvet javaslom, hogy nyomtatott formában tartsd magadnál, illetve add oda az egyes részfeladatok felelőseinek, szolgáltatóknak, ugyanis egy papírt akár összehajtva is zsebre tudsz tenni egy tollal, míg egy laptop, tablet esetében ezt nehezebb megoldani. Mobiltelefonnal már egyszerűbb a történet, ha olyan applikáció (sajnos nincs tudomásom arról, hogy lenne), melyet másokkal is megtudsz osztani.

Mivel költségterveződ már van (ha még nincs, itt letöltheted és elolvashatod a hozzá tartozó bejegyzést is: Esküvői költségterv), a költségeket kihagyhatod a forgatókönyvedből.




Miért is jó forgatókönyvet írni?

  • Összefoglalja valamennyi információt az esküvőddel kapcsolatban

  • Könnyebben átlátod, hogy mit kell még elintézned

  • Az esküvő napján útmutatóként, illetve emlékeztetőként szolgál

  • Ha kiosztasz feladatot, a felelősök is világosan látni fogják, mit mikor kell tenniük


Röviden és tömören, abban segít, hogy Veled ez ne történhessen meg.





A forgatókönyvem első felében mindig összegyűjtöm az általános információkat (helyszínek, kontaktok, elérhetőségek). Így ha valakit gyorsan el kell érnem, csak rápillantok a forgatókönyvem első oldalának legtetejére. Csak azokat a kontaktokat szoktam ide feljegyezni, akikre az esküvő napján lesz szükség.

Jó a kérdés: Mire jó a telefon, ha nem kontaktok, telefonszámok tárolására?

Természetesen a telefonomban is mentésre kerülnek a számok, de nem biztos, hogy rögtön megtalálod az elérhetőséget. Lehet, hogy elmented tortásként, de mi van, ha már van ilyen név a telefonodban? Persze, elmented tortás2 név alatt. Honnan tudod, hogy melyiket kell hívnod az adott pillanatban? Ugye? Nem mindig mentünk el telefonszámot ésszerűen.

A másik indok: Ha épp Neked nincs időd felhívni és esküvőszerveződ sincs, bárkinek odanyomhatod a kezébe a forgatókönyvedet, hogy azonnal hívja a tortást, hogy merre jár éppen a torta.


Az általános részből természetesen kihagyhatsz, illetve hozzáadhatsz szolgáltatókat a Te esküvődtől függően. A virágboltnál írtam címet is amiatt, hogy ha valakit megbízol, hogy a csokrodat, a szülőköszöntő csokrokat és egyéb virágokat hozzon el, tudja hová kell mennie.



Az esküvő előtti nap, illetve napok teendőit is esküvője válogatja. Sok esetben kényelem szempontjából is megtartják a polgári szertartást és a fotózást is az esküvő napja előtt. Polgári szertartást természetesen csak abban az esetben célszerű korábban tartani, ha lesz templomi esküvő is.



A harmadik résznek tekinthetjük magát, az esküvő napját.